Власники автомобілів, а особливо спортивних, часто-густо цікавляться інформацією про те, як покращити свого чотириколісного товариша, як зробити його потужнішим. Одні вдосконалюють циліндри, а дехто встановлює турбіни, які найкраще підвищують потужність двигуна. Проте постає питання, яку саме турбіну обрати, аби авто перетворилося на звіра. Ми спробуємо пояснити, які є турбіни і різницю між ними.

Сьогодні існує три види нагнітачів повітря: механічний, турбокомпресор і найновіший – це електричний.

До найстаріших компресорів належить механічний. Це, так би мовити, перший, який з’явився в галузі машинобудівництва. Його започаткували інженери компанії Mercedes. Даний механічний компресор приєднують до двигуна авто і він починає працювати, а саме подавати повітря у циліндри, як тільки запускається двигун. За хвилину така турбіна робить максимум 18-20 тисяч обертів. Автомеханіки кажуть, що механічна турбіна надійна, її ресурс фактично необмежений. Якщо вона встановлена правильно, то догляду потребує мінімального і завдяки цьому збільшує потужність автомобіля на 5-10 відсотків. Вона не нагрівається.

Проте є й мінуси. Наука не стоїть на місці та механічний компресор почав програвати в продуктивності своїм оновленим наступникам. Він нагнітає набагато менше повітря в циліндри, ніж сучасні турбіни.

 

Класичний вид турбіни – це турбокомпресор, який працює на використаних газах і є найпродуктивнішим пристроєм. Оберти валу досягають 200000 у хвилину. А тепер уявіть, скільки повітря він може доправити в циліндри. Працює, як сказали, від відпрацьованих газів, які під тиском йдуть від двигуна і потрапляють на крильчатку турбіни та розкручують її. З іншого боку є ще одна крильчатка, яка розкручується і нагнітає повітря в циліндр двигуна. Оберти при цьому разючі.

Турбіна немає терміну служби або обмежень по пробігу, але це при умові своєчасного обслуговування автомобіля. Потрібно періодично перевіряти вузли і агрегати, від яких залежить її робота. При правильному догляді та своєчасній заміні мастил, фільтрів та перевірці тиску масла, турбіноване авто може проїхати і 500 000 кілометрів. 

Пам’ятайте, масла турбіна сама по собі не споживає. Великий розхід масла – це наслідок несправної турбіни. 

Якісне масло відіграє важливу роль у будь-якому автомобілі. І навіть у цьому випадку, автомобіль, оснащений турбіною, потребує заміни масла через кожних 6-7 тисяч кілометрів, тоді, коли атмосферний двигун може проїхати на цьому ж маслі до 10 тисяч кілометрів.

Класична турбіна популярна і проблем знайти запчастини в автомеханіків нема. Вона не з’єднана з двигуном.

 

Електричні турбіни

Це нові розробки, але за ними майбутнє. Відомі автовиробники заявляють, що в сучасних автомобілях вони облаштовуватимуть лише електротурбіни.

Ці турбіни об’єднали в собі найкращі характеристики та механічного, і класичного компресорів.

Вони продуктивні й наповнюють циліндри великою кількістю повітря.

Така новинка не буде залежати ні від вихлопних газів, ні від колінчастого валу, але збільшить продуктивність і ресурс.

Працюють електротурбіни від електрики, але. на жаль, стаціонарного генератора просто не вистачає. Потрібно або додаткові генератори, або сильний мотор. Тому вчені шукають оптимальне рішення, аби й машину підсилити, і не втратити продуктивність від роботи інших елементів.