Компанія TurboWest – єдина компанія в Україні, яка надає великий спектр послуг від пошуку до встановлення, а також здійснює ремонт турбін. За наш багаторічний досвід роботи у сфері ремонту турбін та турбокомпресорів, ми виділили топ 8 найпоширеніших причин поломок турбокомпресора.

1. Механічні пошкодження

Результат пошкоджень внаслідок попадання сторонніх предметів в равлика турбіни або компресора можна чітко побачити візуальним оглядом.           

При механічних пошкодженнях, перш ніж здійснювати встановлення турбокомпресора необхідно обов’язково перевірити і видалити всі частинки з систем двигуна:

  • Перевірити повітряний фільтр і все патрубки системи впуску двигуна.
  • Перевірити інтеркулер і впускний колектор, а так само всі патрубки від компресора.
  • Знайти джерело попадання стороннього предмета.

Можливо, причиною тому виявилася поломка клапана або гайка, яку Ви шукали коли міняли повітряний фільтр? Ніколи не продовжуйте використання турбокомпресора з пошкодженими лопастями, оскільки виникає дисбаланс ротора призведе до більш тяжких руйнувань ТКР.

2. Недостатньо змащення

Ремонт турбіни можливий, якщо подача масла до турбокомпресора буде обмежена на тривалий час (більш 10сек.) в системі підшипників турбіни з’являться подряпини і пригар. Також це проявиться характерним знебарвлення валу і шийки вала як показано нижче. Цей тип несправності відомий як масляне голодування.

Масляне голодування може бути викликано наступними причинами:

  • Неправильне встановлення турбокомпресора.
  • Пошкоджена (зам’ята) трубка підведення / відведення масла.
  • Низький тиск масла через збій в системі системи мастила.
  • Низький рівень масла в двигуні.
  • Використання герметика може привести до обмеження подачі масла.
  • Поломка масляного насоса.
  • Попадання повітря в систему змащення.

3. Брудне масло

Бруд, який потрапляє в систему змащення турбіни призводить до глибоких подряпин на валу і підшипниках ковзання ТКР. Щоб уникнути таких проблем, масло і фільтра повинні бути рекомендованого виробником двигуна якості (OEM). Не забувайте замінювати масло і фільтра при здійсненні встановлення нової турбіни, а також з періодичністю рекомендованої виробником автомобіля / двигуна.

Забруднення масла може виникати в результаті:

  • Масляний фільтр засмітився або погана якість фільтрації (неякісний фільтр).
  • Бруд потрапив при ремонті.
  • Знос двигуна.
  • Масло йде в обхід фільтра (несправний перепускний клапан масляного фільтра).
  • Масло низької якості.

4. Перегрів

Найчастіше, система змащування турбокомпресора поєднана з системою змащення двигуна. Масло двигуна використовується і як мастило турбіни і як її охолоджувач. Перегрів трапляється коли двигун зупинили після роботи під великим навантаженням. У заглушеному двигуні циркуляція масла припиняється. Це призводить до того, що охолодження турбіни припиняється і залишився в дуже гарячій турбіні невелику кількість масла законсервовується, відповідно з’являється потреба здійснити ремонт турбіни.

Високі температури (800-1000 °С) вихлопних газів проходять через турбокомпресор створюють умови для законсервування масла і зносу системи підшипників. Основний збиток припадати на сальник турбінної частини, потім кільце врізається в вал, крильчатку і втулку (підшипник) турбінної частини. Здатність пропускати масло в підшипники через масляні канали зменшиться законсервування маслом.

Так само при перегріві збільшується знос наполегливих підшипників і можуть з’являтися наскрізні тріщини в корпусі турбінного колеса. Причина здійснити ремонт турбіни: Перегрів корпусу (пізнє запалювання, бідна суміш, момент уприскування). При ремонті корпус необхідно замінити на новий.

Компанія «TurboWest»  рекомендує Вам перед тим як заглушити двигун дати попрацювати йому на холостих обертах 2-3 хвилини для охолодження системи.

Причини перегріву турбокомпресора:

  • Забився повітряний фільтр, або надмірний опір впуску.
  • Зупинка гарячого двигуна.
  • Низька якість масла, нестійкість його до закоксовування.
  • Нерегулярна заміна масла.
  • Попадання повітря або газу в систему.
  • Несправність ТНВД або форсунок.
  • Неправильне встановлення турбіни.
  • Відсутність подачі масла.
  • Надмірне навантаження і граничні режими експлуатації.

5. Хімічне забруднення масла

Хімічне забруднення масла – причина великого зносу опорного валу і перегріву. Візуальні ознаки є майже такими ж, як і від недостатнього змащування. Зазвичай причиною є розрідження масла паливом, що зменшує мастильні властивості масла.

 

6. Граничні режими експлуатації

Висока швидкість, навантаження і температура – типове пошкодження високою температурою – на опорній шийці вала, як правило, масляний нагар і законсервування вала. Часто задня поверхня колеса турбіни трохи увігнута, зазвичай це явище супроводжується «помаранчевої кірки» на задній частині колеса компресора – дуже вірні ознаки їзди з перевищенням швидкості і надмірного навантаження. Компанія «TurboWest повідомляє, що рух з перевищенням швидкості може також бути причиною втрати частини лопатей турбіни. Може виглядати подібно пошкоджень сторонніми об’єктами, але часто супроводжується, тріщиною біля основи лопаті і в надзвичайних випадках, колесо може розірвати через їзди з перевищенням швидкості. Від короткочасних перевантажень з’являються тріщини, оскільки колесо «розтягується» більше його розрахункових меж. Тріщини збільшуються при наступних перевантаженнях, в результаті приводячи до швидкої відмови.

 

7. Дисбаланс

Дисбаланс може виникати в результаті описаних вище причин, як їх наслідок.

 

8. Забитий повітряний філтр, каталізатор

Підвищений опір на впуску, причинами якого можуть бути повітряний фільтр, пошкоджені з’єднання або патрубки недостатнього діаметра, веде до зменшення кількості повітря, що надходить в циліндри, і підвищенню температури відпрацьованих газів. Підвищений опір на впуску і робота на великих висотах над рівнем моря можуть призвести до поломки корпусу турбінного колеса і навіть до поломки самого турбінного колеса під дією високих температур.

Компанія «TurboWest нагадує, що якщо не міняти повітряний фільтр відповідно до вимог виробника, то існує висока ймовірність відкладення бруду в корпусі компресорного колеса, що призведе до зменшення надходження повітря в циліндри і далі до перегріву. Так само нещільно прилеглі прокладки у впускному і випускному колекторі призводять до зменшення подачі повітря. Крім рекомендацій виробника по заміні повітряного фільтра необхідно пам’ятати, що повітряний фільтр слід міняти не по “пробігу”, а за станом, тобто необхідно з певною періодичністю перевіряти повітряний фільтр

При забитому каталізаторі створюється надлишковий тиск вихлопних газів в вихлопному колекторі, що в свою чергу може призвести до підвищення тиску в турбокомпресорі з подальшим його виходом з ладу, відповідно з’являється потреба здійснити ремонт турбіни.

Шукаєте ремонт турбін або турбокомпресорів? Телефонуйте до нас та отримайте 12-місячну гарантію на відремонтовану турбіну.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *